Pomoc
Pomoc
Jak działa euroCALL? 

euroCALL umożliwia wykorzystanie Internetu i technologii VoIP do prowadzenia rozmów telefonicznych, a także odbioru faksów bez konieczności posiadania urządzenia faksu. Usługa ta umożliwia bardzo tanie dzwonienie zarówno w Polsce, jak i za granicą. Umożliwia ona jednocześnie odbieranie rozmów. Wykorzystanie Internetu i technologii VoIP do prowadzenia rozmów telefonicznych umożliwia znaczące oszczędności finansowe, a jednocześnie pozwala Ci rozmawiać przez "swój telefon" niezależnie gdzie jesteś.

Sposób wykonywania połączeń nie różni się niczym od tradycyjnej telefonii:
  •   poł. lokalne - 0 + nr kierunkowy + nr abonenta (np. 0 42 1234567)
  •   poł. międzystrefowe - 0 + nr kierunkowy + nr abonenta (np. 0 42 1234567)
  •   poł. do sieci komórkowych - 0 + nr abonenta (np. 0 501 123 123)
  •   poł. międzynarodowe - 00 + nr kierunkowy kraju + nr abonenta (np. 00 49 12345678)

Aby przyspieszyć wybieranie numeru należy na koniec nacisnąć #.


Czy numery telefoniczne udostępniane przez euroCALL różnią się od numerów tradycyjnych?

Nie. Można się na nie "normalnie" dodzwonić po prostu wykręcając Twój numer.


Czy mogę wykonywać połączenia telefoniczne z wszystkim numerami telefonów? 

Tak, obsługujemy połączenia typu 0 800, 0 700, 0 400 i połączenia z numerem alarmowym 112. Połączenia z numerami o podwyższonej opłacie (np. 0700, 0300, 0400) są domyślnie zablokowane. Można je samodzielnie odblokować w systemie euroCALL (panel zarządzający).


Czy istnieje możliwość śledzenia na bieżąco wszystkich wykonanych połączeń (otrzymywania bilingów)?

Tak. W usługach euroCALL masz dostęp do panelu zarządzającego euroCALL, a tam znajdziesz m.in. billing.


W jaki sposób, nie mając urządzenia faksu otrzymuję faksy?

W usłudze fax2email faksy wysyłane na Twój numer faksowy, przychodzą do Ciebie w formie załącznika pdf na podany przez Ciebie adres e-mail.


Czy mogę korzystać z euroCALL będąc poza domem, na wakacjach, czy też za granicą? 

Tak, oczywiście. Niezależnie od Twojego miejsca pobytu możesz korzystać z naszych usług. Jedynymi warunkami jakie musisz spełnić jest posiadanie dostępu do sieci Internet oraz swojego Terminala (bramka, telefon IP lub komputer z softphonem). Będąc za granicą dzwonisz tak samo jakbyś był w kraju. Ponadto jeżeli jesteś poza miejscem zamieszkania możesz także odbierać telefony (dzwoniący wykręca Twój polski numer telefonu i płaci wg stawek swojego operatora, Ty nie płacisz nic).


Jak załogować się do panelu zarządzającego euroCALL ? 

Po aktywacji usług dostaniesz od nas login i hasło. Dzięki nim będziesz mógł zalogować się z największymi uprawnieniami do systemu aby zarądzać swoimi zasobami a takżei sprawdzać billingi..
Możesz zalogować się także jako UŻYTKOWNIK (loginem jest numer telefonu a hasło znajdziesz w instrukcji dostępnej w panelu euroCALL.), ale będziesz miał mniej możliwości.

W przypadku posiadania wielu kont biliingowych, każdy ich użytkowników może zalogować się jako użytkownik i sprawdzić wyłącznie swój billing. Nie będzie widział billingów innych użytkowników. Podgląd bllingów wszystkich użytkowników możliwy jest wyłacznie dla osoby logującej się jako ADMIN.


Czy jakość połączeń w usłudze euroCALL znacząco różni się od tradycyjnych połączeń telefonicznych?

Jakość połączeń telefonicznych z wykorzystaniem Internetu i technologii VoIP uzależniona jest od posiadania dobrego, stabilnego łącza internetowego. Jeśli posiadasz łącze stałe o gwarantowanej przepustowości 30-40 kbps w obie strony (jak np. SDI, Neostrada, InternetDSL) i w trakcie rozmowy nie obciążasz swojego łącza innymi usługami, to jakość połączenia nie powinna odbiegać od jakości zwykłego połączenia telefonicznego. Użytkownicy Internetu w sieci EURON maja zagwarantowane pasmo dla usług VoIP.


Czy mogę wysyłać faksy przez sieć euroCALL?

Tak. Posiadając np. bramkę Linksys PAP2, możesz podłączyć urządzenie faksowe i wysyłać faksy. Aby usługa działała poprawnie musisz mieć łącze o przepustowości min. ok 100 kbps, gdyż faksy wysyłane są przy użyciu kodeka G.711a oraz pewność, że w nie są tracone żadne pakiety w sieci.

Jaki string inicjujący połączenia stosować należy w platformie euroCALL?

Nasza platforma VoIP używa specjalnie przygotowanego stringu inicjującego który wymagany jest dla niektórych typów bramek i telefonów. Aby zapewnić prawidłowe łączenie należy zaprogramować nastepujacy string inicjujący: (0[1-9]xxxxxxxx|[1-8]xxxxxx|9xx.|112|00[1-9]xxxxxxxxxx.)
2006-03-31 09:00